tinzzz.blogg.se

Jag har startat min blogg för att inspirera andra till träning, främst löpning. Men också för att få tips och inspiration från andra! Motton: Aldrig ge upp och när det gör ont och är jobbigt det är då det ger som mest!

Styrketräning, föreläsning och äntligen Lidingöloppets silvermedalj i brevlådan!

Kategori: Allmänt, Lidingöloppets silvermedalj, Olof Röhlander, föreläsning, styrketräning

Hej!
 
Idag efter jobbet eller under jobbtiden eller hur vi nu ska uttrycka det så var jag på en mycket bra föreläsning! Det var egentligen inget nytt... men föreläsaren var skicklig, rolig och det var mycket egenkänning i det han sade. Tror det var en av de få föreläsningar jag varit på utan att bli trött och hålla på att somna i hela mitt liv! Han pratade om konsten att "njuta av litet men ändå få saker gjorda". Han hette Olof Röhlandet. Lyssna på honom om ni får chansen. Det rekomenderar jag verkligen! Han pratade om listor vi skriver (det gör jag typ alltid...), men jag måste få  med mer njutningssaker på mina listor. Inte bara att man tänker att när jag gjort detta då ska jag få det. Utan ha med det undertiden som allt annat på listan. Så att det inte alltid kommer sist... Han sa också att oroa dig bara om oron hjälper. Det har jag faktiskt jobbat själv med mycket sedan jag var sjukskriven för några år sedan. Om man inte kan göra något åt saker så kan man lika gärna släppa dem. Jag har ett knep som jag lärde mig av en psykolog när jag var sjuk. Att man tänker att det kommer en båt framifrån och när den stannar vid en så lägger man i den tanken och så åker båten iväg med den. Löjligt tycker en del men för mig fungerar det verkligen aldeles utmärkt! Han pratade också om att vi alltid har dåligt samvete för allt! Han sa att: " ska du göra något njutbart så gör det med gott samvete annars kan det vara". Håller med om det även om det kan vara sjukt svårt i vissa situationer! Men det tål att tänkas på mera! Man behöver inte heller vara bäst på alla och Good enough! Det har jag också jobbat med sedan jag var sjukskriven. Tillräckligt bra, allt behöver inte vara perfekt! Gör också saker du mår bra av! Hoppas inte på en bra dag utan tänk ut vad en bra dag är och se till att dagen blir bra! Men som sagt var jag rekomenderar verkligen er som får möjlighet att gå på hans föreläsningar. Inget nytt men vardagspepp på ett roligt och inspirerande sätt! Jag köpte föresten hans bok också. Den ska bli spännande att läsa!
 
(null)
 
Efter föreläsningen så gick jag till gymmet. Där körde jag uppvärmning på crosstrainern i fem minuter. Sedan körde jag styrketräning i 45 minuter, armar, ben och bål (som vanligt). Sedan tog jag på mig ytterkläderna och hämtade min äldsta son hos en kompis. Sedan gick vi hem tillsammans.
 
När jag kom hem och tittade i brevlådan hittade jag denna i ett kuvert. Äntligen!!! Min silvermedalj från Lidingöloppet... Bättre sent än aldrig! Tack! Har ni andra också fått er idag?
 
(null)
 
Fortsatt trevlig vecka på er alla! Som Olof också pratade om lev inte bara för helgen utan njut av varje dag. Skjut inte jobbiga saker framför dig som en dyngbagge utan ta tag i dem. Tänk inte alltid till helgen... vid jul... utan gör det du vill göra och må bra!
 
Kram
 
Kommentera inlägget här: