tinzzz.blogg.se

Jag har startat min blogg för att inspirera andra till träning, främst löpning. Men också för att få tips och inspiration från andra! Motton: Aldrig ge upp och när det gör ont och är jobbigt det är då det ger som mest!

Löpargrupp, löpband och tomt i kylen

Kategori: Allmänt, förkylning, löpargrupp, löpband

Hej! 

I tisdags testade jag en löpargrupp ute i Ränneborg. Med en mycket erfaren tränare som tror jag sprungit sm m.m. Det var faktiskt jättekul. Jag joggade ut dit, det är drygt 4 km, kanske nästan 5 km. Sedan körde vi uppvärmning till en lång backe i skogen. Där körde vi intervaller. Han lade ut koner på fyra ställen. Tre på vägen upp och en längst upp. Sedan skulle man börja att jogga ned tilll den längst ned och springa snabbt upp jogga ned till den näst längst ned och springa upp och sedan till den sista och springa upp. Sedan gjorde jag det gånger fyra. De flesta körde gånger  tre. Jag var snabbast så det är klart att det gjorde det extra kul :) Sedan joggade vi tillbaka och jag joggade sedan hem. De ville gärna att jag skulle springa DM i terräng i Södra Vi i helgen men det kan jag tyvärr inte då jag har lovat sonen att vara med på barnkalas. Hela passet blev i alla fall på 1 timme och 33 minuter. Det var kul, men tyvärr är det bara två tisdagar kvar med deras träning innan vinteruppehåll.
 
I torsdags ringde klockan tidigt, klockan 04.00. Jag gick upp och klädde på mig. Sedan cyklade jag till gymmet.  Det var kolmörkt ute. Bara hälften av alla gatlampor är tända innan fem också så det var verkligen mörkt. På gymmet började jag springa på löpbandet. Jag körde 15 minuter i 10 fart - 15 minuter i 12 fart - 15 minuter i 13 fart - 15 minuter i 14 fart - 15 minuter i 10 fart. Sedan jogga/gick jag ned i ett par minuter. Efter det körde jag 50 minuter styrketräning för armar, mage och rygg. Sedan gick jag och duschade och cyklade till jobbet.
 
(null)
Detta är en bild jag försökte ta genom fönstret ut i mörkret. Det gick ju sådär som ni kan se. Jag hade tänkt att ta på himlen ute innan jag gick in på gymmet. Det var nämligen stjärnklart och fint.
(null)

Löpbandet efter mitt pass.
 
(null)
Undrar varför jag tog med denna bilden? Ett tomt kylskåp. Så brukar vårt kylskåp inte se ut :) Vi brukar veckohandla en gång i veckan på onsdagar eller torsdagar. Men denna veckan hann vi inte handla på torsdagen ens utan det blev på fredagen. Då blir det såhär i kylen på torsdagen... Tur att barnen äter frukost på skolan och förskolan...
Idag sitter jag här i soffan och har ont i huvudet. Det är en förkylning som har satt sig. Det är inte kul!!!! Jag som hade tänkt att köra långpass i helgen... Vi får se hur det blir med det. Det värsta är att man blir på så dåligt humör när man är förkyld och inte kan träna. Får se men det kanske blir en promenad i eftermiddag i alla fall.
 
Hoppas ni andra är pigga!
 
Kram
Kommentera inlägget här: