tinzzz.blogg.se

Jag har startat min blogg för att inspirera andra till träning, främst löpning. Men också för att få tips och inspiration från andra! Motton: Aldrig ge upp och när det gör ont och är jobbigt det är då det ger som mest!

Mys i Råttboet, snabbdistans och styrketräning!

Kategori: Allmänt, kräftfiske, kvällsdopp, snabbdistans, sommarstuga, styrketräning, tält

Hej!
 
Arbetet med växthuset har fortsatt. Nu har vi murat klart. Har tyvärr ingen bild på det just nu färdigmurat men det ska jag fixa! Här är en bild på mig när jag precis gjort det sista. Fick kapa en del lekablock på slutet därav dammet :) Nu vet vi inte riktigt om vi ska arbeta vidare på det eller låta det vila till nästa vår... Det får vi fundera på!
(null)
 
I förgår åkte vi till Råttboet eller som pappa kallar det Paradisudden eller bara Udden. Vi får se om vi ändrar oss :) Det var i alla fall supermysigt. Det var jag, mina två söner, pappa, tre av mina bröder och två kusiner till barnen. När vi kom dit fixades det med kräftburar som sedan lades i. De lade även i ett nät.
(null) 
Det är inte så många sovplatser i stugan så jag och barnen sov i tält bakom stugan. Min ena bror och hans två barn sov också i ett tält bredvid oss. Det gick kanonbra! Det är inte heller så fräscht inne i stugan ännu så jag var ganska nöjd med att sova utanför!
(null)
 
På kvällen när alla saker var utlagda i sjön grillade vi korv. Barnen metade hela eftermiddagen och kvällen typ. När det blev mörkt satt vi vid elden och berättade Norge- och Bellmanhistorier. Det var mysigt och kul!
(null)
 
Sedan gick vi och lade oss i tältet! Vi läste böcker och sov sedan. Det var jättemysigt! Barnen tyckte också om det. Min man var på en annan fest så han var inte med. Han hatar att sova i tält eller han gör det inte så det var tur att han inte var med! Tält är ett "djävulens påfund" säger han :)))
(null)
 
När vi vaknade nästa morgon blev det självklart ett morgondopp. Det var bara jag och en av mina bröder som gjorde det. Man känner sig så mycket fräschare efter det! Det var inte varmt men inte kallt heller!
(null)
 
Sedan vittjade barnen och min pappa burarna och nätet. Burarna var ingen höjdare, de flesta var tomma. Det blev typ 7 kräftor men de var riktigt stora! Här håller stolta barn i dem!
(null)
(null)
 
Här är resultatet som nätet gav.  Under ligger en abborre och sex eller sju braxar. Så det var kul! Barnen hade längtat efter att fiska med nät!
(null)
 
Sedan åkte vi hem igen. Tråkigt att lämna Udden, vi hade kunnat tänka oss att stanna en natt till men ibland får man inte som man vill...
 
Väl hemma igen var jag och yngsta sonen på besök på fritids där han ska börja på måndag. Tänk min lille ska börja skolan (förskoleklass). Ingen kvar på förskolan. Det är så konstigt och skrämmande att det går så fort :( Men samtidigt kul!
 
Jag fick åka ifrån honom en stund medan han var på fritids. Så jag åkte hem och bytte om till löparkläder. Sedan tog jag bilen ut till Brännemon som ligger på andra sidan stan. Där värmde jag upp med en lugn jogg på ungefär 11 minuter. Sedan körde jag snabbdistans på 15 km rundan. Jag fick tiden 1:10:24. Det var jag jättenöjd med. Det är en av mina bättre tider på den rundan. Det var ganska jobbigt. Jag stretchade lite och sedan hämtade jag min yngsta son på vägen hem.
(null)
(null)
 
Resten av dagen var jag ganska trött och mådde även lite halvdåligt för att jag hade tagit i så mycket. Men det var ändå ok!
 
Jag orkade ändå laga middagen på kvällen. Annars är det oftast min man som lagar maten i vårt hushåll. Han är helt klart bäst på det. Men idag var det jag som fixade den. Jag gjorde en kycklinggryta från Jennys matblogg. Den bloggen kan jag verkligen rekomendera. Hon lagar mycket goda maträtter men även supergoda efterrätter!
(null)
 
Idag är det fredag. Min store son är hos mina föräldrar där typ alla mina syskon också är. Det är nämligen dop imorgon för min brors yngsta dotter. Jag, min man och yngsta son åkte till gymmet och körde ett styrkepass. Överkropp blev det i typ 55 minuter. På vägen hem svängde vi förbi Långanäs och tog ett kvälldopp. Det var lite kallare i vattnet igen men ändå ok. Vi simmade ut till hopptornet och hoppade lite. Här är jag och min son på gymmet:
(null)
 
Nu sitter vi mätta och goda i soffan efter dubbelmarinerad fläskfilé, potatisgratäng, sallad och godis på det! Snart får vi nog gå och lägga oss!
 
Kram
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: