tinzzz.blogg.se

Jag har startat min blogg för att inspirera andra till träning, främst löpning. Men också för att få tips och inspiration från andra! Motton: Aldrig ge upp och när det gör ont och är jobbigt det är då det ger som mest!

Backintervaller, dop, trappintervallet, progressiva intervaller och jobbstart!

Kategori: Allmänt, backintervaller, dop, jobbstart, progressiva intervaller, styrketräning, trappintervaller

Hej!
 
I lördags morgon öste regnet ned. Men det gör inget det var skönt ändå. Jag gav mig iväg på en löptur. Jag joggade ut till Björka, det tog ungefär 15 minuter. Sedan körde jag 10 gånger 1 minut upp i backen där. Efter varje gick jag lite ned och joggade sedan. Jag körde alla tio på sträck. Sedan joggade jag hem. Det blev ett totalt 1 timme och 5 minuter långt pass. Såhär blöt var jag när jag kom hem. Det syns inte jättebra men jag var dyngsur.
(null)
Efter löpturen var det dags att duscha och ta på sig finkläderna. Vi åkte ut till mina föräldrar där min bror skulle ha dop för sin yngsta dotter. Det var jättetrevligt och god mat och fin cermoni!
 
I måndags började vi jobba igen. Efter typ 7 veckors ledigt eller vad det nu varit. Det var med blandade känslor. Det är både tråkigt för att det är skönt att vara ledig. Men ändå kul för att man träffar kollegor och elever och kommmer in i vardagen.
 
Men före jag gick till jobbet i måndags gick jag till gymmet och körde ett hårt intervallpass på löpbandet. Jag började med 15 minuters uppvärmning i jogg på fart 10 (6min/km). Sedan körde jag 4 min i 14 fart d.v.s. 4 min/km - 1 min vila - 3 min i 14 fart - 1 min vila - 2 min i 14 fart - 1 min vila - 1 min i 15 fart d.v.s. 3.45 min/km - 1 min vila - 30 sek i 16 fart d.v.s. 3.30 min/km. Sedan vilade jag och gick på bandet i 5 minuter. Denna serien upprepade jag tre gånger. Det blev ganska så jobbigt! Såhär såg displayen på bandet ut efteråt. Hela passet blev alltså 1 timme och 15 minuter långt.
(null)
 
I tisdags var jag och barnen hemma hos mina föräldrar för min syster och hennes kille som bor i Luleå var kvar. Så vi ville träffa dem innan de åkte hem. Det blev trevligt. Vi åt kräftor till förrätt och sedan mat. Barnen var ner och fiskade i Ingarpasjön med några av oss vuxna. De fick 7 småfiskar. Jag och mamma var kvar i huset och jobbade lite undertiden.
(null)
 
När vi åkte hem från mina föräldrar såg himlen ut så här. Visst var det vackert!
(null)
 
Såhär såg himlen ut häromdagen när jag cyklade till jobbet. Tror du att det började regna en liten stund senare???
(null)
 
Idag är det torsdag. Snart har vi redan arbetat en hel vecka. Idag blev det tidig uppstigning som ni ser. Lite jobbigt men helt ok. Jag orkade nämligen inte träna igår efter jobb, fiskköp till akvariet och fotbollsträning med min lille son. Så då var det bara att mösa sig upp!
(null)
 
Jag käkade frukost tog med mig packning och en extra frukost och cyklade till gymmet. Där började jag med 15 minuters uppvärming på bandet i 10 fart (6 min/km). Sedan körde jag någon form av progressiva intervaller. Jag körde 5 min i 12 fart (5min/km) - 5 min i 13 fart (4.30min/km) - 5 min i 14 fart (4 min/km), sedan började jag om igen och körde likadant. Jag gjorde dessa tre gånger. Sedan lite nedgång. Så hela löppasset blev 1 timme och 5 minuter. Tyvärr hade jag lite problem med magen under passet. Den var typ uppblåst så jag fick gå på toa tre gånger under passet :( Men så är det ibland, bara tur att det inte var ett lopp!
 
När jag var klar med löpningen stretchade jag lite. Sedan styrketränade jag i 1 timme och 15 minuter. Jag körde bål och armar och lite baksidan. Det gick bra!
 
Här är jag efter passet!
(null)
 
Sedan duschade jag och klädde mig och åkte till arbetet!
 
Kram
Kommentera inlägget här: