tinzzz.blogg.se

Jag har startat min blogg för att inspirera andra till träning, främst löpning. Men också för att få tips och inspiration från andra! Motton: Aldrig ge upp och när det gör ont och är jobbigt det är då det ger som mest!

Lugna distanser, långpass och svampplockning i torpet!

Kategori: Allmänt, lugn distans, långpass, plocka svamp, semester, växthusbygge

Hej!
 
Vi har de senaste dagarna fortsatt arbetet med växthuset! Det går sakta men säkert framåt! Här är jag i full action:
(null)
(null)
Det är bitvis jobbigt men det är otroligt skönt med kroppsarbete och att man ser resultat!
 
I lördags körde jag ett lugnt distanspass på löpbandet på gymmet. Det blev 30 minuter i 12 eller 6 min/km fart.
 
Igår var det måndag och då gick jag upp tidigt. Jag var på gymmet klockan 6.30. Jag sprang dit med en liten omväg. Sedan fortsatte jag att springa på bandet på gymmet. Sammanlagt sprang jag i 2 timmar och 30 minuter. Jag körde på farter mellan 10-12, d.v.s. 5 min/km - 6 min/km. Jag körde en fartökning efter ungefär en timme. Sedan ökade jag farten sista 40 minutrarna. Jag lyssnade på podd samtidigt som jag sprang. Jag lyssnade på Petra Månströms marathonpodd. Hon intervjuade Anna Haag. Hon är så bra att lyssna på! Hon är klok och målmedveten. En av mina förebilder och idoler absolut! Tänkte att jag ska börja följa hennes blogg (den hon har med Emil).
 
Igår åkte vi till torpet. Där hade vi det supermysigt. Det var min familj, mina föräldrar och två av mina bröder. Vi fiskade, badade, satt och pratade, spelade spel, plockade svamp m.m. Vi sov över där. Idag på morgonen vaknade vi inte senare typ vid 9.00 det var skönt. Då tog jag och min man på oss löparkläderna och sprang ett varv runt sjön. Jag skulle bara köra en lugn återhämtningsdistans så mannen fick bestämma tempot. Vi var ute i 35 minuter ungefär. Här är jag efter passet och före doppet istället för duschen.
(null)
 
Här är en bild på några av de kantarellerna vi hittade igår. Det fanns ganska mycket faktiskt!
(null)
 
Här är ett foto över torpet och dess byggnader. Det ligger så fint! Underbar plats i lugn och ro vid sjön!
(null)
 
Nu är det mindre än en vecka kvar på semestern...
 
Kram
Kommentera inlägget här: