tinzzz.blogg.se

Jag har startat min blogg för att inspirera andra till träning, främst löpning. Men också för att få tips och inspiration från andra! Motton: Aldrig ge upp och när det gör ont och är jobbigt det är då det ger som mest!

Vila, promenad, kalas, simhall och innebandy!

Kategori: Allmänt, JIK-Mullsjö, innebandy, kalas, simhall, vila

Hej!
 
Ännu en vecka med vila... Jag borde bli sjukt återhämtad av detta! I fredags lös i alla fall solen och då gav jag mig ut på en promenad efter jobbet. Det var skönt men lite kallt!
(null)
 
Sedan i lördags så hade min lillebror kalas. Vi fick god mat och goda tårtor som han hade gjort själv. Det var jag, barnen, mina föräldrar, min bror, mormor och hennes pojkvän och min lillebrors tjejs mamma och pappa där. Han bor i Vetlanda så vi passade på att gå ut en sväng till en lekpark också!
(null)
 
Igår var det söndag och då tog vi först lite sovmorgon. Sedan åkte vi hela familjen till Jönköping. Först åkte vi till simhallen (se den dåliga bilden under). Det var något som vår store son önskat (även den lille). Det var kanonbra. Inte alls mycket folk, undrar varför? Sjuka? Fint väder ute? Dåligt med pengar i slutet av januari? Jag vet inte men det var i alla fall skönt för oss! Vi badade i ungefär 2,5 timmar. Sedan gick vi upp, bastade och åkte vidare.
(null)
 
Vi parkerade bilen vid idrottshuset i Jönköping. Därifrån gick vi till en pizzeria och käkade mat. För barnen och min man blev det hamburgertallrik, jag tog en kycklingtallrik. Det var helt ok, som man förväntar sig att det ska smaka. Upptinad kyckling från frysen och lite smaklös sås...
(null)
 
Sedan gick vi till idrottshallen. Där skulle vi se dagens höjdpunkt, i alla fall enligt mig, min man och vår yngste son. Vi skulle nämligen se innebandy JIK mot Mullsjö. Det var superkul! Till och med min äldsta son kan tänka sig att gå på fler matcher! Han hade nog inte tänkt på allt runt omkring. Med musik, hejarklackar, rök och ljus när de sprang in, kasta bollar i periodpausen m.m. Så det blev en riktig höjdare. Tyvärr vann Mullsjö med 3-6. De var klart bättre och förtjänade verkligen det. Till och med deras hejarklack var mycket bättre! Men det var superkul att se på matchen. Jag blev så sugen på att spela själv! Det var många gamla minnen som kom tillbaka!
(null)
 
Här kastar barnen in sina bollar i periodpausen. Tyvärr kom de inte närmast mitten...
(null)
 
Sedan åkte vi hem igen. Barnen somnade såklart i bilen. Så sedan när vi kom hem strax före åtta så var det svårt att få dem att sova vidare. De fick somna i min säng tillsammans med mig!
 
Det har varit en kanonhelg om än lite mycket att göra. Men bara trevliga och roliga saker! Hoppas ni andra haft en bra helg! Idag är tanken att jag ska träna igen. Känner lite i halsen men ändå så är jag pigg i kroppen! Jag får känna efter hur det känns! Har också lite funderingar över min träning. Kanske kommer jag att ändra mitt upplägg lite i några veckor.
 
Nej nu ska jag gå till gymmet och köra!
 
Kram
Kommentera inlägget här: