tinzzz.blogg.se

Jag har startat min blogg för att inspirera andra till träning, främst löpning. Men också för att få tips och inspiration från andra! Motton: Aldrig ge upp och när det gör ont och är jobbigt det är då det ger som mest!

Hela vecka 24, styrka, långpass, stakmaskin, backe...

Kategori: Allmänt, backintervaller, fiske, lätt distans, långpass, skolavslutning, snabbdistans

Hej!
 
Nu har det redan gått en vecka igen, tiden går så himla snabbt! Nu är det sommarlov! Idag jobbar jag sista dagen sedan ska jag vara hemma och vila! Det ska bli så härligt även om jag tycker om mitt jobb också!
 
Förra söndagen alltså inte igår utan söndagen innan åkte jag och barnen ut till mina föräldrar och fiskade lite. Det gick bra även om det blåste ganska så mycket... Vi fick samanlagt 19 fiskar trots blåsten.
(null)
 
Sedan på måndagen körde jag ett backintervallpass. Hela passet blev på 1 timme och 28 minuter. Lite i längsta laget för ett intervallpass men det var en bit till backen. Uppvärmningen blev 20 minuter. Sedan körde jag 3 gånger 1min och 40 sekunder upp i backen - 5 gånger 1 minut upp i backen och 7 gånger 30 sekunder upp i backen. Sedan joggade jag tillbaka, gick lite också. Det blev väll drygt 20 minuter nedjogg/gång. Det kändes inte så jobbigt men jag fick träningsverk dagarna efter och var trött sedan på kvällen.
 
På onsdagen tog jag bilen efter jobbet ut till Brännemon. Där värmde jag upp ungefär 2 km och sedan körde jag milen på snabbdistans (den är lite mer än 1 mil). Det gick tungt och jag fick tiden 52.49. Visst det är kupperat men jag var inte nöjd med tiden. Men benen var sega och det var tungt och fuktigt i marken. Jag tog mig i alla fall igenom i ett tempo som kändes som snabbdistans den dagen :)
 
I fredags var det skolavslutning. Här är mina fina pojkar. Den stora slutade 2an och den lilla slutade i förskolan. Så nästa år har vi bara skolbarn...
(null)
 
På fredagseftermiddagen tog jag med mig min yngsta son till gymmet. Vi körde uppvärmning med crosstrainer i 5 minuter. Sedan gick min son ut och körde på hinderbanan och jag körde styrka inne. Sedan gjorde vi lite ihop och sedan körde jag lite själv. Jag körde ben, bål och överkropp. Vi tränade styrka i 1 timme och 10 minuter. Här är vi efter passet.
(null)
 
På lördagsförmiddagen hade jag lovat sonen att spela minigolf på campingen, så det gjorde vi. Men vi räknade inte poäng för det ville han inte... När vi spelat klart käkade vi glass.
(null)
 
Min son har också fått ett tennisrack och en tennistränare som han använt flitigt de senaste dagarna. Det är faktiskt riktgit kul att köra med den, det tycker jag också :)
(null)
 
På lördagen körde jag ett lugnt distanspass på 32 minuter. Jag stannade under passet och körde löpstyrka (hopp) i 13 minuter. Det kändes bra! Dagen före hade det varit swimrun här i Eksjö. Så jag såg lite snitslar och skyltar. Jag fick lite ångerst för att jag inte varit med för att det brukar vara så himla kul. Men man kan inte vara med på allt! Nästa år så!!!
(null)
(null)
 
I den här backen körde jag löpstyrkan!
(null)
 
På söndagen gick jag upp ganska tidigt och gav mig ut och körde ett långpass. Det blev totalt 2 timmar och 10 minuter. Jag hade lite ont i benen redan från början. Men det fungerade. Efter 1 timme och 15 minuter körde jag en fartökning i 30 minuter sedan lugnt igen. På det lugna låg jag på knappa 6 min/km och på fartökningen dryga 5 min/km. Några bilder från rundan följer under, jag körde i varierad terräng.
(null)
(null)
(null)
(null)
 
Senare på söndagens eftermiddag åkte vi ut till mina föräldrar och firade min syster som tagit examen till brandman. Då fick vi denna goda smörgåstårta.
(null)
 
Under söndagen och även måndagen hade jag sjukt ont i mina lår. Visst jag hade kört några tuffa pass men jag hade verkligen ont och kunde inte gå ordentligt. Men idag tisdag har det sån tur är släppt lite i alla fall.
 
Igår måndag körde jag ett kombinerat pass på gymmet med 20 minuter på stakmaskinen med lite intervaller och sedan 45 minuter styrketräning, bara bål och armar (jag hade ju sådan träningsverk i benen).
 
Hoppas ni andra snart får semester också!
 
Kram
Kommentera inlägget här: