tinzzz.blogg.se

Jag har startat min blogg för att inspirera andra till träning, främst löpning. Men också för att få tips och inspiration från andra! Motton: Aldrig ge upp och när det gör ont och är jobbigt det är då det ger som mest!

Allt från styrketräning och hinderbana till simning

Kategori: Allmänt, Långa intervaller, Tobbe Trollkarl, crawl, hinderbana, korta intervaller, styrketräning, utflykt

Hej!
 
Nu har jag hunnit med många träningspass sedan senaste uppdatteringen. Mycket annat har jag också hunnit med!
 
I torsdags förra veckan körde jag ett dubbelpass. Jag började med löpning. Då körde jag uppvärming i några minuter och sedan långa intervaller, det blev 5 stycken gånger 6 minuter, jag joggade två minuter som vila mellan. Hela passet blev 57 minuter. Efteråt bytte jag om och tog på mig baddräkt istället. Jag simmade 1 km, det tog väll runt 30 minuter som det brukar göra. Det var skönt att simma, det var så länge sedan sist. Simning är lite segt ibland men skönt för kroppen tycker jag. Det känns som man sträcker ut den på något sätt... Härunder en bild på mig efter löppasset innan jag går in och byter om för simning.
(null)
 
I lördags tog vi en "familjeutflykt" till gymmet. Jag, min man och yngsta son gick först och tittade på när IBK Husars herrlag i innebandy vann en hemmamatch. Sedan åkte vi hem och hämtade vår äldre son och åkte till gymmet. Jag körde ett rejält pass på 1 timme och 20 minuter. Jag var trött efteråt. Mellan mina övningar hjälpte jag barnen med lite olika saker och lekte lite med dem. Även om min man lekte mest med dem denna gång, det hade vi bestämt innan. Här under har de gjort en hinderbana som de springer.
(null)
(null)
 
Föresten under dagen på lördagen tog jag och barnen en liten promenad som en utflykt med lite fika. Det var mysigt även om det typ började ösregna när vi fikade. Det blev lite kallt men alla var på gott humör ändå :)
Syftet från början med vår lilla utflykt var att jag ville visa barnen en sak jag gjorde när jag var liten som jag tyckte var kul. Nämligen att ta med en liten plastboll, hitta en liten bäck som forsar och släppa bollen där och låta den åka med vattnet. Hjälpa den när den fastnar och så vidare. Vi hittade en bra bäck och testade. De tyckte det var ganska kul men sedan försvann bollen in under massa mossa och vi hittade den tyvärr inte... Men fika blev det som sagt var i alla fall.
(null)
(null)
 
På söndagen åkte hela familjen till Jönköping för att se på Tobbe Trollkarl. Det var jättebra! Underhållande både för barnen och de vuxna. Lagom långt också på 1 timme.
(null)
Denna helgen blev en mycket lyckad helg. Den var lugn, mycket skidor på tv och några små utflykter!
 
I måndags var det åter dags för träning. Löpning stod på schemat. Jag har varit sugen på att testa militärhinderbanan ute på Ränneslätt länge nu och i måndags blev det äntligen av. Jag joggade dit ut. Sedan körde jag fyra varv med någon minut vila mellan. Det var ganska jobbigt och svårt. Några av hindren var avstängda :(. Armgången var svår i början men sista varvet klarade jag nästan hela, jag hade en pinne kvar. Jag tog mig över första hindret som var ett högt plank. Men senare delen av banan var det stockar man skulle över och under. Den första var lite högre och för mig obegriplig hur jag skulle kunna ta mig över. Jag får nog kolla på filmer på youtube för att lära mig bättre teknik! Men det var kul! Jag fick ont lite här och var. Kändes som jag sträckte mig lite både i ena armen och i ena benet... Men jag är ju inte van vid denna typ av träning. Tur att jag började testa lite med tanke på att jag anmält mig till Toughest i Malmö nu i vår. Jag får nog träna flera gånger! Självklart började det snöa också när jag körde. Det gjorde inte så mycket förutom att det blev halt att hålla i sig vid armgången! På vägen tillbaka körde jag en omväg med korta intervaller, 2 min-1min gånger 4, med en minuts joggvila mellan. Hela passet blev 1 timme och 10 minuter.
På bilden syns hinderbanan och snön som föll.
(null)
 
Igår var det tisdag. Då ställde jag klockan på, ja det ser ni här under:
(null)
 
Jag gick upp, käkade frukost och cyklade till gymmet. Där bytte jag om och körde ett pass på 1 timme och 10 minuter. Det blev armar, bål och ben. Det blev ett bra pass. Även om jag var lite trött. Det var några veckor sedan jag gick upp så här tidigt. Ett tag gjorde jag det nästan en gång i veckan!
Under här är jag på gymmet.
(null)
 
Denna veckan är jag inne på min sista på mitt träningsschema som jag gjorde i höstas eller om det var vintras. Det ser bra ut. Men nu måste jag börja fundera på hur jag ska lägga upp nästa period av träning. Om jag ska ändra på något eller bara köra på. Jag skulle vilja ha in lite mer backe tror jag. Jag känner att det ger mycket och man känner sig piggare passet efter. Men jag har några dagar till att fundera på :)
 
Kram
Kommentera inlägget här: