tinzzz.blogg.se

Jag har startat min blogg för att inspirera andra till träning, främst löpning. Men också för att få tips och inspiration från andra! Motton: Aldrig ge upp och när det gör ont och är jobbigt det är då det ger som mest!

Snabbdistans, styrketräning, nackspärr och bakning

Kategori: Allmänt, bakning, familjemys, nackspärr, snabbdistans, styrketräning, träningsschema

Hej!
 
Denna vecka blev det visst två tidigare morgonar :) I fredags ringde nämligen klockan vid 03.45 igen. Denna gången kände jag mig ganska så utsövd då jag somnade tidigt i torsdags och sov bra! Så det var bara att gå upp, käka lite gröt, lägga ned de framlagda kläderna i väskan och cykla iväg till gymmet. Jag var först där, till och med en minut i halv fem (gymmet öppnar halv fem). Det var en fin morgon med en starkt lysande måne (jag vet att det inte är månen som lyser :)). Jag gick in och bytte om.
 
Sedan ställde jag mig på löpbandet. Det blev uppvärming i 10 minuter. Sedan körde jag en mil i 13 fart d.v.s. ungefär 4.36 min/km tror jag. Det kändes jobbigare än så men kanske var för att det var tidig morgon eller så var bandet felinställt... Sedan lite nedjogg och gång efter det. Löppasset blev 1 timme och 2 minuter.
 
Sedan körde jag ett gympass efter det. Det blev inga ben utan bål och armar. Det passet blev 45 minuter. Sedan gick jag och duschade och cyklade till jobbet och käkade frukost.
 
Som vanligt på gymmet mottogs man av brinnande ljus utanför trots den tidiga morgonen.
(null)
Jag var först på gymmet därav så mörkt... Nästa person kom inte förens ungefär tjugo i sex.
(null)
 
Igår var det lördag. Jag vaknade upp som vanligt och fixade frukost och började äta. Då kände jag något som spänningar på ena sidan av nacken. Det blev bara värre och värre. Jag kunde efter någon kanske bara halvtimme inte titta åt sidan. Det var nackspärr... Det gjorde ont! Jag tog lite verktabletter så blev det lite bättre.
 
På lördagskvällen skulle vi ha gäster. Så jag bakade föresten snickerskakor på fredagskvällen. Jag bakade även bröd med filmjölk, frön, russin, nötter och aprikoser. Vårt var slut i frysen och min mormor fyllde år i veckan och tycker mycket om det brödet.
(null)
 
På lördagen trots smärtan så åkte vi till simhallen med barnen. Det var så skönt att duscha varmt vatten på nacken i duschen. När vi sedan kom hem vilade jag. Sedan bakade jag parisebullar. De blev mycket bra! Ibland när jag bakat det så flyter krämen ut och de blir inte alls bra. Denna gång flöt nästan ingen kräm ut alls. Jag tror det var för att jag knådade degen länge 10-15 minuter innan den fick jäsa. Den blev mycket elastisk och hållbar. Så bullarna blev superbra!
 
(null)Sedan på kvällen kom våra gäster. Det blev verkligen supertrevligt! Vi åt god boef borguion eller hur det nu stavas som min man lagade och sedan parisebullar och snickerskakor. Som sagt var en mycket lyckad kväll! Trots nackont, det blev lite bättre med ett glas vin :)
 
Idag är det söndag och jag skulle ha sprungit långpass. Så typiskt jag var så taggad för det! Men det gick inte med nacken. Det gjorde för ont. Vi skulle också åkt till mina föräldrars torp men det gick inte heller då jag kände att vända på huvudet när jag körde bil dit gick inte alls. Så vi fick vara hemma... Jag kunde inte alls göra det jag ville under dagen... så surt när det är helg och man tänker att man ska hinna en massa saker. Men så är det, det är bara att gilla läget som man säger. Jag lyckades i alla fall ta isär sonens loftsäng och slänga ut den. Vi ska renovera hans rum på påsklovet. Sedan fick jag med mig barnen till min mormor. Vi tog med parisebullar, snickerskakor och bröd. Hon fyllde nämligen år i veckan. Vi firade henne lite och spelade juniormonopol där också med henne och hennes pojkvän. Det var trevligt!
 
Idag var sista dagen för mitt träningsschema! Att det redan har gått så många veckor sedan jag gjorde detta, ibland går det fort. Jag har inte riktigt bestämt mig hur jag ska göra nu. Tänkte bestämma det i helgen. Men i och med nacken så blev jag inte supermotiverad... Så jag tar nog den kommande veckan lite som den kommer och sedan bestämmer något nytt till kommande veckan! Måste fundera lite. Kanske lite oftare backintervaller och simning bara var tredje vecka som ett bonuspass??? Känns ändå bra när jag tittar på mitt schema, det är mycket grönt som betyder genomförda träningspass! Så jag är ändå nöjd!
(null)
 
Måste ju  också berätta att jag idag läste ut denna boken. Jag har även beställt nästa direkt! De är så bra! Men de är otäcka! Jag brukar ha svårt att läsa lite tjockare böcker men dessa är inte svåra att läsa. Men som sagt var lite otäcka, man tittar sig lite extra över axeln när man är ute och har läst dessa...
(null)
 
Hoppas ni haft en bra helg!
Tips på träningsupplägg någon som har?
 
Kram
Kommentera inlägget här: